Fem utvalgte Norwegian Agro-forhandlere utpekes.
– Vi merker en betydelig økt interesse for sjølgående finsnittere, og interessen gjelder både nye og brukte maskiner, forteller Hans Andreas Høie Horgen, produktsjef for CLAAS JAGUAR hos Norwegian Agro.
Sammen med en håndfull Norwegian Agro-forhandlere setter han nå ut i live en strategi som innebærer etablering av fem kompetansesentre for CLAAS JAGUAR.
– Målet vårt er helt klart: å øke salget av både nye og brukte snittere. Strategien innebærer derfor at vi skal intensivere kursing av personell både på for- og ettermarked, og at forhandlerne skal skaffe tilveie ytterligere spesialverktøy og øke mengden av reservedeler på lager i Norge. I tillegg til nysalg skal vi også importere brukte maskiner, forteller produktsjefen.
(Artikkelen fortsetter under bildet)
Bakgrunnen for å etablere kompetansesentre er å sikre kundene optimal oppfølging og driftssikkerhet.
– Når man kjøper en sjølgående finsnitter er man opptatt av tre ting: oppetid, oppetid og oppetid. Har man slått ned flere hundre mål med gras ligger store verdier i potten, og maskinen må fungere, fastslår Høie Horgen.
Det er følgende fem forhandlere som utpekes som kompetansesentre, og felles for alle er at de allerede har snittere gående i sine distrikter.
- Bergan Maskinsalg
- CF Maskin
- Lena Maskin
- Torland Maskin
- Velde Maskin
– Antallet JAGUAR i Norge har passert 60, og det øker jevnt og trutt. Veldig mange ønsker å kjøpe en brukt maskin, og det er nettopp det vi legger bedre til rette for gjennom vår nye strategi. I samarbeid med våre kolleger i Danmark velger vi ut maskiner etter norske kunders ønsker, henter de til Norge og går over dem før levering. I tillegg til at vi da leverer økt trygghet for kjøper, er ambisjonen vår på sikt kunne tilby reservemaskiner for utleie i sesong, forklarer Høie Horgen.
(Artikkelen fortsetter under bildet)
Produktsjefen kan opplyse at det allerede er importert 7-8 brukte CLAAS JAGUAR til lager, for salg til kommende sesong, og at det i takt med salget vil bygges delelager og kompetanse.
– Vi har allerede en solid kunnskapsbank i vårt forhandlernett, men er ydmyke ovenfor at det tar tid å bygge kompetanse. Det er derfor vi nå etablerer kompetansesentrene, og legger til rette for økt salg og oppfølging i et sterkt voksende marked.