Hopp til innhold
  • Aktuelt
  • Kampanjer
  • Produktomtaler
  • Kundereferanser
    • CLAAS grashøsteutstyr
    • CLAAS traktor
    • CLAAS tresker
    • Horsch
    • Multiva
    • Lemken
    • Øvrige redskapsmerker
  • Kontakt oss
  • Aktuelt
  • Kampanjer
  • Produktomtaler
  • Kundereferanser
    • CLAAS grashøsteutstyr
    • CLAAS traktor
    • CLAAS tresker
    • Horsch
    • Multiva
    • Lemken
    • Øvrige redskapsmerker
  • Kontakt oss
  • Aktuelt
  • Kampanjer
  • Produktomtaler
  • Kundereferanser
    • CLAAS grashøsteutstyr
    • CLAAS traktor
    • CLAAS tresker
    • Horsch
    • Multiva
    • Lemken
    • Øvrige redskapsmerker
  • Kontakt oss

Bestill ettersesongservice til din maskin

Gjør maskinen din klar for neste sesong – allerede nå!

Har du tenkt på at rundballepressa, slåmaskina eller treskeren din snart går ut av garantitida? Nettopp det faktum er bakgrunnen for at ettermarkedssjef Jan-Roar Nordal hos Norwegian Agro Machinery gir råd om å gjøre service i etterkant framfor forkant av en sesong.

– De fleste maskinene eller redskapene i landbruket selges med ett års fabrikkgaranti, og når det året er omme må man selv forsikre seg mot skader, feil og mangler. Et godt tips er derfor å sørge for at maskinen blir grundig gjennomgått, før garantien løper ut. Fabrikkgarantien er som regel bedre enn alt annet. Selv om du har en utvidet garanti senere, kan det være at dekningen er bedre i starten, sier Nordal.

Jevnlig kontroll gir økt levetid: Entreprenør Øystein Flaten og kompanjong Håvard Rud etterfyller olje på en CLAAS ROLLANT 375 UNIWRAP.

Lukrativ pressegaranti

Den erfarne ettermarkedssjefen har opplevd i flere tilfeller at både kunde, verksted og importør har gått glipp av verdifulle kroner, ved at man har oppdaget problemer for sent.

– Det er ikke fordi vi har lyst til å fylle opp ordrebøkene så fort vi kan etter sesong, det er fordi vi alle er tjent med å avdekke feil og mangler så fort som mulig, poengterer Nordal.

Av CLAAS-produkter er det for øvrig flere maskiner og redskaper som tilbys med en utvidet garanti, og dermed kan det være flere terskler man må være observant for.

– Vi som CLAAS importør tilbyr i tillegg til fabrikkgarantien, en utvidet garanti på rundballe- og firkantpressene fra CLAAS, med dekning inntil tre år eller 18 000 rundballer. Garantien dekker blant annet valser, valselager, hydraulikksentral og elektronikk, i hele den angitte perioden. Forutsetningen er blant annet at man nettopp skal utføre en ettersesongservice, forteller Nordal.

LES OGSÅ: Kjørte 11 sesonger med CLAAS presse og det lengste avbrekket var fire timer

Presentasjonsvideo av de nye rullene på ROLLANT 540 RC (rullene er like på ROLLANT 455 UNIWRAP)

Fem års garanti på CLAAS traktor

Også CLAAS skurtreskere leveres i Norge med en utvidet garanti, stilt av Norwegian Agro Machinery, og også denne løpet i tre år fra overlevering og garantiregistrering. Når det gjelder CLAAS traktor selges disse som standard med 5 år eller inntil 2 500 timer utvidet MAXI CARE fabrikkgaranti.

– Denne kan man øke til 5 000 timer, om man ønsker det, forteller ettermarkedssjefen, som også opplyser at man nå kan tegne serviceavtale slik at man får en forhåndsavtalt kostnad per time for hele den angitte perioden.

Oppfordringen er altså:
Ta kontakt med din lokale Norwegian Agro-forhandler og bestill service for din maskin nå.

Hør hvorfor våre kunder velger CLAAS – se kundereferanser for ulike maskiner og utstyr her.

LES OGSÅ: Bli med Martin Dalsberget på førstegangsservice på CLAAS AVERO 240

Bestill service til din CLAAS maskin

Bestill service til din CLAAS maskin

Fyll ut skjemaet for å bli kontaktet av din nærmeste forhandler.

Publisert: 27. mars 2025

Reisebrev fra Blæstad-studenter på besøk hos CLAAS

På rundreise i Tyskland før bachelor-studiet avsluttes.
Les mer

Publisert: 17. mars 2025

Har vi nok fôr, og hva har vi egentlig produsert?

Det er to sentrale spørsmål i Grovfôrpoddens sjuende episode.
Les mer

Publisert: 11. mars 2025

Tid for høsting

I sjette episode av Grovfôrpodden er vi opptatt av å bevare kvaliteten fra jordet og helt fram til fôrbrettet.
Les mer

Publisert: 6. mars 2025

Sekundering av slåttestart

I femte episode av Grovfôrpodden diskuterer vi ulike metoder for å finne optimalt høstetidspunkt.
Les mer

Publisert: 23. februar 2025

Husdyrgjødsla ligger i bunn som den viktigste ressursen

I episode fire av Grovfôrpodden er temaet gjødsling.
Les mer

Publisert: 16. februar 2025

Alternative grovfôrvekster i graslandet Norge

I tredje episode av Grovfôrpodden fordyper vi oss i mais, åkerbønner og korn.
Les mer

Publisert: 9. februar 2025

Antall slåtter er ikke valgfag om du ønsker god kvalitet

I andre episode av Grovfôrpodden legger vi en plan for grovfôrproduksjonen. 
Les mer

Publisert: 2. februar 2025

Hvilket grovfôr bestiller ditt fjøs?

I første episode av Grovfôrpodden fokuserer vi på «Fjøset bestiller».
Les mer

Publisert: 21. januar 2025

Ny serie om grovfôr fra AgroNytt og TINE

Søndag 2. februar lanseres første episode i Grovfôrpodden.
Les mer

Publisert: 19. desember 2024

Duun med enorm suksess i V-fresens rike

Rune Roland og Norwegian Agro Røn selger Duun VF253 som varmt hvetebrød.
Les mer
Hent flere

Om AgroNytt

AgroNytt er et kundemagasin fra Norwegian Agro Machinery, utgitt på både nett og papir. Ansvarlig redaktør for AgroNytt.no er Espen Syljuåsen.

[email protected]
www.norwegianagro.no

Administrer informasjonskapsler
Vårt nettsted bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen, og for å kunne gi deg forbedret og relevant innhold i vår kommunikasjon med deg. Dine preferanser er viktige for oss. Vi bruker bare de data som du gir ditt samtykke til, med unntak av nødvendige informasjonskapsler som må være tilstede for at vitale funksjoner på nettsiden skal kunne fungere.
Nødvendige informasjonskapsler Alltid aktiv
Disse informasjonskapslene er nødvendige for at nettstedets grunnleggende funksjoner skal fungere og kan ikke deaktiveres. Informasjonskapslene muliggjør gjennomføring av aktiviteter og handlinger på nettstedet som du ønsker å gjennomføre, som for eksempel å sende et kontaktskjema. Informasjonskapslenes funksjoner benyttes også til ivaretakelse av nettstedets design, sikkerhet og drift i samsvar med gjeldende regler.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk og analyse
Disse informasjonskapslene samler inn informasjon om hvordan våre gjester bruker nettsiden, slik at vi kan måle og forbedre opplevelsen på nettstedet vårt for deg som bruker. Dette kan være hvilke sider man besøker, hvor lang tid man er inne, hvordan man navigerer på nettstedet, ol. Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Informasjonskapsler for markedsføring(fra tredjepart) samler informasjon som bidrar til at vi kan tilpasse og levere annonser med høyere relevant innhold, både innenfor og utenfor dette nettstedet, basert på dine interesser, adferd og aktive handlinger. Disse informasjonskapslene lar oss også kunne lese av resultater av de markedsaktiviteter som gjøres. I noen tilfeller kan disse informasjonskapslene innebære behandling av dine personopplysninger.
Administrer alternativer Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Les mer om disse formålene
Vis innstillinger
{title} {title} {title}