Hopp til innhold
  • Aktuelt
  • Kampanjer
  • Produktomtaler
  • Kundereferanser
    • CLAAS grashøsteutstyr
    • CLAAS traktor
    • CLAAS tresker
    • Horsch
    • Multiva
    • Lemken
    • Øvrige redskapsmerker
  • Kontakt oss
  • Aktuelt
  • Kampanjer
  • Produktomtaler
  • Kundereferanser
    • CLAAS grashøsteutstyr
    • CLAAS traktor
    • CLAAS tresker
    • Horsch
    • Multiva
    • Lemken
    • Øvrige redskapsmerker
  • Kontakt oss
  • Aktuelt
  • Kampanjer
  • Produktomtaler
  • Kundereferanser
    • CLAAS grashøsteutstyr
    • CLAAS traktor
    • CLAAS tresker
    • Horsch
    • Multiva
    • Lemken
    • Øvrige redskapsmerker
  • Kontakt oss

Etablererer kompetansesentre for CLAAS JAGUAR

Fem utvalgte Norwegian Agro-forhandlere utpekes.

– Vi merker en betydelig økt interesse for sjølgående finsnittere, og interessen gjelder både nye og brukte maskiner, forteller Hans Andreas Høie Horgen, produktsjef for CLAAS JAGUAR hos Norwegian Agro.

Sammen med en håndfull Norwegian Agro-forhandlere setter han nå ut i live en strategi som innebærer etablering av fem kompetansesentre for CLAAS JAGUAR.

– Målet vårt er helt klart: å øke salget av både nye og brukte snittere. Strategien innebærer derfor at vi skal intensivere kursing av personell både på for- og ettermarked, og at forhandlerne skal skaffe tilveie ytterligere spesialverktøy og øke mengden av reservedeler på lager i Norge. I tillegg til nysalg skal vi også importere brukte maskiner, forteller produktsjefen.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Rask oppfølging og god tilgang på reservedeler er vesentlig for en finsnitters «oppetid».

Bakgrunnen for å etablere kompetansesentre er å sikre kundene optimal oppfølging og driftssikkerhet.

– Når man kjøper en sjølgående finsnitter er man opptatt av tre ting: oppetid, oppetid og oppetid. Har man slått ned flere hundre mål med gras ligger store verdier i potten, og maskinen må fungere, fastslår Høie Horgen.

Det er følgende fem forhandlere som utpekes som kompetansesentre, og felles for alle er at de allerede har snittere gående i sine distrikter.

  • Bergan Maskinsalg
  • CF Maskin
  • Lena Maskin
  • Torland Maskin
  • Velde Maskin

– Antallet JAGUAR i Norge har passert 60, og det øker jevnt og trutt. Veldig mange ønsker å kjøpe en brukt maskin, og det er nettopp det vi legger bedre til rette for gjennom vår nye strategi. I samarbeid med våre kolleger i Danmark velger vi ut maskiner etter norske kunders ønsker, henter de til Norge og går over dem før levering. I tillegg til at vi da leverer økt trygghet for kjøper, er ambisjonen vår på sikt kunne tilby reservemaskiner for utleie i sesong, forklarer Høie Horgen.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Asbjørn og Harald Velde hos Velde Maskin har mangeårig erfaring med CLAAS JAGUAR. Nå er de en av fem forhandlere som er utpekt som kompetansesenter for de populære maskinene.

Produktsjefen kan opplyse at det allerede er importert 7-8 brukte CLAAS JAGUAR til lager, for salg til kommende sesong, og at det i takt med salget vil bygges delelager og kompetanse.

– Vi har allerede en solid kunnskapsbank i vårt forhandlernett, men er ydmyke ovenfor at det tar tid å bygge kompetanse. Det er derfor vi nå etablerer kompetansesentrene, og legger til rette for økt salg og oppfølging i et sterkt voksende marked.

LES OGSÅ: Jevnere innmating og økt kapasitet med ny JAGUAR

Se brosjyrer og les mer om CLAAS JAGUAR her.
Få tilbud

Få tilbud

Fyll ut skjemaet for å bli kontaktet av din nærmeste forhandler.

Publisert: 27. mars 2025

Reisebrev fra Blæstad-studenter på besøk hos CLAAS

På rundreise i Tyskland før bachelor-studiet avsluttes.
Les mer

Publisert: 17. mars 2025

Har vi nok fôr, og hva har vi egentlig produsert?

Det er to sentrale spørsmål i Grovfôrpoddens sjuende episode.
Les mer

Publisert: 11. mars 2025

Tid for høsting

I sjette episode av Grovfôrpodden er vi opptatt av å bevare kvaliteten fra jordet og helt fram til fôrbrettet.
Les mer

Publisert: 6. mars 2025

Sekundering av slåttestart

I femte episode av Grovfôrpodden diskuterer vi ulike metoder for å finne optimalt høstetidspunkt.
Les mer

Publisert: 23. februar 2025

Husdyrgjødsla ligger i bunn som den viktigste ressursen

I episode fire av Grovfôrpodden er temaet gjødsling.
Les mer

Publisert: 16. februar 2025

Alternative grovfôrvekster i graslandet Norge

I tredje episode av Grovfôrpodden fordyper vi oss i mais, åkerbønner og korn.
Les mer

Publisert: 9. februar 2025

Antall slåtter er ikke valgfag om du ønsker god kvalitet

I andre episode av Grovfôrpodden legger vi en plan for grovfôrproduksjonen. 
Les mer

Publisert: 2. februar 2025

Hvilket grovfôr bestiller ditt fjøs?

I første episode av Grovfôrpodden fokuserer vi på «Fjøset bestiller».
Les mer

Publisert: 21. januar 2025

Ny serie om grovfôr fra AgroNytt og TINE

Søndag 2. februar lanseres første episode i Grovfôrpodden.
Les mer

Publisert: 19. desember 2024

Duun med enorm suksess i V-fresens rike

Rune Roland og Norwegian Agro Røn selger Duun VF253 som varmt hvetebrød.
Les mer
Hent flere

Om AgroNytt

AgroNytt er et kundemagasin fra Norwegian Agro Machinery, utgitt på både nett og papir. Ansvarlig redaktør for AgroNytt.no er Espen Syljuåsen.

[email protected]
www.norwegianagro.no

Administrer informasjonskapsler
Vårt nettsted bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen, og for å kunne gi deg forbedret og relevant innhold i vår kommunikasjon med deg. Dine preferanser er viktige for oss. Vi bruker bare de data som du gir ditt samtykke til, med unntak av nødvendige informasjonskapsler som må være tilstede for at vitale funksjoner på nettsiden skal kunne fungere.
Nødvendige informasjonskapsler Alltid aktiv
Disse informasjonskapslene er nødvendige for at nettstedets grunnleggende funksjoner skal fungere og kan ikke deaktiveres. Informasjonskapslene muliggjør gjennomføring av aktiviteter og handlinger på nettstedet som du ønsker å gjennomføre, som for eksempel å sende et kontaktskjema. Informasjonskapslenes funksjoner benyttes også til ivaretakelse av nettstedets design, sikkerhet og drift i samsvar med gjeldende regler.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk og analyse
Disse informasjonskapslene samler inn informasjon om hvordan våre gjester bruker nettsiden, slik at vi kan måle og forbedre opplevelsen på nettstedet vårt for deg som bruker. Dette kan være hvilke sider man besøker, hvor lang tid man er inne, hvordan man navigerer på nettstedet, ol. Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Informasjonskapsler for markedsføring(fra tredjepart) samler informasjon som bidrar til at vi kan tilpasse og levere annonser med høyere relevant innhold, både innenfor og utenfor dette nettstedet, basert på dine interesser, adferd og aktive handlinger. Disse informasjonskapslene lar oss også kunne lese av resultater av de markedsaktiviteter som gjøres. I noen tilfeller kan disse informasjonskapslene innebære behandling av dine personopplysninger.
Administrer alternativer Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Les mer om disse formålene
Vis innstillinger
{title} {title} {title}