Bli kjent med nyhetene HORSCH reiser Europa rundt med.
– HORSCH Roadshow innebærer at vi reiser rundt med 6-7 trailere med maskiner, pluss showtraileren vi har i bakgrunnen her. I showtraileren kan vi vise ulike konsepter og systemer i praksis for kunder, forklarer Håkan Westesson, regional salgssjef for Norden hos HORSCH.
Turneen HORSCH la ut på allerede i fjor ble ytterligere forlenget, for etter at Agritechnica først ble utsatt og senere avlyst, bestemte den familieeide, tyske maskinprodusenten seg for å ta nyhetene de hadde tenkt å vise i messehallene i Hannover, med seg ut til kundene.
– Vi ønsker å styrke fotavtrykket i Norden, hvor vi allerede har mange maskiner, men vi ser potensiale for økt synlighet og markedsandel. En del satsingen er at vi ansetter lokalt personale, forteller Håkan, som selv begynte hos HORSCH for halvannet år siden.
(Artikkelen fortsetter under videoreportasjen)
– Vi har også ansatt en servicespesialist for det nordiske landene, og nå har vi videre planer om å ansette ytterligere lokale personale i hvert av de nordiske landene, som skal jobbe for HORSCH.
Å jobbe tett sammen med kundene er noe familiebedriften HORSCH har vektlagt siden etableringen på 80-tallet.
– HORSCH har hele veien stått veldig nære sine kunder, både for å ta i mot tilbakemeldinger og for å gi støtte. Det vil man fortsette med, og nå har vi nådd et så stort volum maskiner i Norge, at vi anser det er viktig at vi har HORSCH-personale lokalt, for å gi Norwegian Agro og våre kunder den støtte og back-up som man behøver.