Oppløftende resultater i Bedre Gardsdrifts brukerundersøkelse.
Å velge HORSCH på nytt – det er holdningen til alle som kjører HORSCH sprøyter, og som har deltatt i Bedre Gardsdrifts brukerundersøkelse nå i vinter. I oppsummeringen kommer det fram at HORSCH kundene trekker fram bomstyring og dyseavstand på 25 cm som to store fordeler. Videre er det flere egenskaper som virkelig settes pris på:
«Om du er opptatt av skikkelig sprøytevask, er HORSCH sprøyta for deg. Her er nemlig samtlige som har svart fornøyde eller veldig fornøyde. Når vi så er ferdige med å vaske og skal blande til sprøytevæske i ny kultur, er igjen HORSCH den med de mest fornøyde brukerne. Her svarer 100 prosent at de er fornøyde når vi spør om brukervennlighet ved tillaging av sprøytevæske», heter det i omtalen, som kan leses i sin helhet på gardsdrift.no.
– Vi er ydmyke over så gode tilbakemeldinger i et felt med høyteknologiske produkter fra så mange anerkjente og dyktige konkurrenter, sier Ingar Høgmoen, produktsjef for HORSCH hos Norwegian Agro.
Etter mange år med godt salg av såmaskiner, utvidet HORSCH sin portefølje ved å introdusere sprøyter for det norske markedet. Det skjedde ikke uten mange krav som først skulle innfris og følges opp, kan produktsjefen fortelle.
– HORSCH er opptatt av å sette kunden først, og serviceapparatet må stå klart i det et produkt blir solgt. Da den første HORSCH sprøyta ble kjørt i gang tilbake i 2018, visste vi at det ikke kom til å bli et stort salgsvolum, men vi har lagt oss i selen for å innfri både HORSCH og våre kunder sine forventninger. Derfor er det hyggelig å lese at kundene er fornøyd, både med produktet og oss.
– Når det er sagt, er det ingen grunn til å legge inn noen hvileskjær. I takt med økt salg har HORSCH bygd ut sin organisasjon Tyskland, og i Norge har vi fått en egen servicespesialist i David Larsen. Og for vår egen del deltar våre tekniske spesialister på jevnlige kurs, og vi arrangerer også jevnlige kurs for mekanikere.
SE VIDEO: Norske kunder forteller om sine erfaringer med HORSCH
Produktsjefen har sendt den norske brukerundersøkelsen til HORSCH sitt hovedkvarter i Tyskland, og fra Håkan Westesson, ansvarlig for Norden, kommer det følgende kommentar.
– Familien Horsch snakker ofte om at kundetilfredshet er det som har drevet firmaet fra start til der vi befinner oss i dag, og det er gledende å se at vi fortsatt får gode karakterer i aktuelle kundeundersøkelser. Dette er et bevis på at vi utvikler og produserer maskinene våre slik bøndene ønsker, og gjennom brukervennlighet og driftssikkerhet oppnår vi den viktige faktoren høy kundetilfredshet.